Szkoła Podstawowa im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Rzęczkowie

Szkoła Podstawowa im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Rzęczkowie

87-133 Rzęczkowo 59

tel/fax 56 678 15 91

Dyrektor Małgorzata Kolimaga

tel. 512 260 380 

Pedagog Milena Leszczyńska

tel. 512 212 673

 

Procedura nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie

Procedura nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie

Szkoła Podstawowa w Rzęczkowie rozpoczęła prace nad wyborem
swego patrona i nadaniem imienia.

1. Postanowienia ogólne

Cel procedury

Procedura określa zasady nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502)

Założenia procedury

Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół Koordynujący działania zmierzające
do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców
i Samorząd Uczniowski.

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  • zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,

  • buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,

  • promuje postać patrona,

  • pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,

  • tworzy własny ceremoniał.

Zasady wyboru patrona:

  1. Procedurę nadania imienia szkole opracowuje Zespół Koordynujący.

  2. W wyborach bierze udział cała społeczność szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji).

  3. Terminy poszczególnych etapów wyboru patrona ustala zespół Koordynujący
    w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.

  4. Dyrektor w porozumieniu z Zespołem Koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.

  5. Dyrektor szkoły kontroluje sprawny przebieg poszczególnych etapów i rozlicza za ich realizację.

  6. Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski składają wspólny wniosek o nadanie szkole imienia.

  7. Imię szkole nadaje organ prowadzący w drodze uchwały, na wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

2. Plan pracy

Etapy pracy

Działania

Termin

 Etap przygotowawczy

Powołanie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej zespołu do nadania imienia szkole.

14.09.2023 r.

Opracowanie i przedstawienie na radzie procedur i planu pracy nad nadaniem imienia.

05.10.2023 r.

Stworzenie na stronie internetowej szkoły dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia i publikowanie materiałów.

04.09.2023 r.

Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i rodziców.

04.09.2023 r.

Zapoznanie rodziców i uczniów z procedurą nadania imienia szkole.

20.09.2023 r.

Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez:

nauczycieli i pracowników szkoły,

uczniów,

rodziców.

do 30.09.2023 r.

  Wybór patrona

Opracowanie regulaminu i zasad wyboru imienia patrona.

20.09.2023 r.

Powołanie Komisji Wyborczej składającej się z przedstawicieli społeczności szkolnej.

20.09.2023 r.

Wytypowanie kandydatów na patrona spośród wszystkich propozycji uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz rodziców.

do 30.09.2023 r.

Ogólnoszkolne referendum związane z wyborem patrona.

30.09.2023 r.

Podjęcie uchwały Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego w sprawie zatwierdzenia patrona szkoły.

05.10.2023 r.

Skierowanie do organu prowadzącego wniosku o nadanie szkole imienia i sztandaru.

06.10.2023 r.

Wystosowanie pism do władz samorządu terytorialnego, instytucji i sponsorów z prośbą o współpracę.

październik – marzec

  Popularyzacja patrona

 

Popularyzacja patrona na lekcjach i godzinach z wychowawcą.

 

 

 

 

 

październik – marzec

Nawiązanie kontaktu i prowadzenie współpracy z instytucjami i innymi szkołami noszącymi to imię.

Organizacja wycieczek śladami patrona.

Zakup do biblioteki pozycji książkowych związanych z patronem.

Gromadzenie materiałów naukowo-biograficznych dotyczących patrona.

Konkurs plastyczny związany z patronem.

Przedstawienie tematyczne związane z patronem.

Ułożenie słów i melodii hymnu szkoły lub wybranie istniejącej pieśni.

do 19.03.2024 r.

Ustanowienie dnia patrona.

05.10.2023 r.

Przygotowania do uroczystości nadania imienia szkole

 

 

Wystąpienie do Wójta Gminy Zławieś Wielka, Rad Sołeckich, Rady Rodziców i sponsorów
z prośbą o pomoc w sfinansowaniu nadania szkole imienia.

październik – marzec

Opracowanie ceremoniału szkoły.

 

 

 

 

 

do 19.03.2024 r.

Utworzenie w bibliotece kącika pamięci poświęconego osobie patrona.

Przygotowanie pocztu sztandarowego i części artystycznej na uroczystość.

Wykonanie zaproszeń dla przedstawicieli władz samorządowych, dyrektorów szkół Gminy Strzelin, zaproszonych instytucji, sponsorów, mediów itp.

Wydanie okolicznościowego folderu promującego szkołę i patrona.

Urządzenie okolicznościowych wystaw i prac uczniowskich związanych z postacią patrona.

Zadbanie o uroczysty wystrój budynków szkoły i klas.

Przygotowanie poczęstunku dla zaproszonych gości.

Uroczystość nadania szkole imienia

Msza Święta, uroczystość w sali gimnastycznej połączona z częścią artystyczną, pamiątkowe wpisy do Kroniki Szkolnej, poczęstunek.

19 marca 2024 r.

 

Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona

Kamil Bielicki

Elżbieta Kononiuk

Milena Leszczyńska