Procedura nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie
Procedura nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie
Szkoła Podstawowa w Rzęczkowie rozpoczęła prace nad wyborem
swego patrona i nadaniem imienia.
1. Postanowienia ogólne
Cel procedury
Procedura określa zasady nadania imienia Szkole Podstawowej w Rzęczkowie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502)
Założenia procedury
Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół Koordynujący działania zmierzające
do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców
i Samorząd Uczniowski.
Poprzez nadanie imienia szkoła:
-
zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,
-
buduje własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,
-
promuje postać patrona,
-
pozyskuje do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,
-
tworzy własny ceremoniał.
Zasady wyboru patrona:
-
Procedurę nadania imienia szkole opracowuje Zespół Koordynujący.
-
W wyborach bierze udział cała społeczność szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji).
-
Terminy poszczególnych etapów wyboru patrona ustala zespół Koordynujący
w porozumieniu z Dyrektorem szkoły. -
Dyrektor w porozumieniu z Zespołem Koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.
-
Dyrektor szkoły kontroluje sprawny przebieg poszczególnych etapów i rozlicza za ich realizację.
-
Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców i Samorząd Uczniowski składają wspólny wniosek o nadanie szkole imienia.
-
Imię szkole nadaje organ prowadzący w drodze uchwały, na wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
2. Plan pracy
Etapy pracy |
Działania |
Termin |
Etap przygotowawczy |
Powołanie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej zespołu do nadania imienia szkole. |
14.09.2023 r. |
Opracowanie i przedstawienie na radzie procedur i planu pracy nad nadaniem imienia. |
05.10.2023 r. |
|
Stworzenie na stronie internetowej szkoły dodatkowej zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia i publikowanie materiałów. |
04.09.2023 r. |
|
Działania informacyjne skierowane do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i rodziców. |
04.09.2023 r. |
|
Zapoznanie rodziców i uczniów z procedurą nadania imienia szkole. |
20.09.2023 r. |
|
Zgłaszanie kandydatur na patrona szkoły przez: • nauczycieli i pracowników szkoły, • uczniów, • rodziców. |
do 30.09.2023 r. |
|
Wybór patrona |
Opracowanie regulaminu i zasad wyboru imienia patrona. |
20.09.2023 r. |
Powołanie Komisji Wyborczej składającej się z przedstawicieli społeczności szkolnej. |
20.09.2023 r. |
|
Wytypowanie kandydatów na patrona spośród wszystkich propozycji uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz rodziców. |
do 30.09.2023 r. |
|
Ogólnoszkolne referendum związane z wyborem patrona. |
30.09.2023 r. |
|
Podjęcie uchwały Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego w sprawie zatwierdzenia patrona szkoły. |
05.10.2023 r. |
|
Skierowanie do organu prowadzącego wniosku o nadanie szkole imienia i sztandaru. |
06.10.2023 r. |
|
Wystosowanie pism do władz samorządu terytorialnego, instytucji i sponsorów z prośbą o współpracę. |
październik – marzec |
|
Popularyzacja patrona
|
Popularyzacja patrona na lekcjach i godzinach z wychowawcą. |
październik – marzec |
Nawiązanie kontaktu i prowadzenie współpracy z instytucjami i innymi szkołami noszącymi to imię. |
||
Organizacja wycieczek śladami patrona. |
||
Zakup do biblioteki pozycji książkowych związanych z patronem. |
||
Gromadzenie materiałów naukowo-biograficznych dotyczących patrona. |
||
Konkurs plastyczny związany z patronem. |
||
Przedstawienie tematyczne związane z patronem. |
||
Ułożenie słów i melodii hymnu szkoły lub wybranie istniejącej pieśni. |
do 19.03.2024 r. |
|
Ustanowienie dnia patrona. |
05.10.2023 r. |
|
Przygotowania do uroczystości nadania imienia szkole
|
Wystąpienie do Wójta Gminy Zławieś Wielka, Rad Sołeckich, Rady Rodziców i sponsorów |
październik – marzec |
Opracowanie ceremoniału szkoły. |
do 19.03.2024 r. |
|
Utworzenie w bibliotece kącika pamięci poświęconego osobie patrona. |
||
Przygotowanie pocztu sztandarowego i części artystycznej na uroczystość. |
||
Wykonanie zaproszeń dla przedstawicieli władz samorządowych, dyrektorów szkół Gminy Strzelin, zaproszonych instytucji, sponsorów, mediów itp. |
||
Wydanie okolicznościowego folderu promującego szkołę i patrona. |
||
Urządzenie okolicznościowych wystaw i prac uczniowskich związanych z postacią patrona. |
||
Zadbanie o uroczysty wystrój budynków szkoły i klas. |
||
Przygotowanie poczęstunku dla zaproszonych gości. |
||
Uroczystość nadania szkole imienia |
Msza Święta, uroczystość w sali gimnastycznej połączona z częścią artystyczną, pamiątkowe wpisy do Kroniki Szkolnej, poczęstunek. |
19 marca 2024 r. |
Zespół Koordynujący do spraw wyboru Patrona
Kamil Bielicki
Elżbieta Kononiuk
Milena Leszczyńska